Aktualności

„Uwolnić biznes” – Europejski Kongres MŚP

Jak zwiększyć zyski? Gdzie i kiedy promować swoją działalność? W jaki sposób zabezpieczyć interesy firmy? Jak współpracować z samorządem? Tego wszystkiego dowiedzą się uczestnicy Europejskiego Kongresu MŚP! Wśród sesji panelowych nie mogło zabraknąć tematyki incentive travel. SOIT jest organizacją wspierającą Kongres.

W październiku (18-20) po raz siódmy odbędzie się Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw, który pod dachem Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach zgromadzi przedstawicieli nauki, biznesu i samorządu. Współpraca tych trzech środowisk ma „Uwolnić biznes” i – dzięki realizacji ich postulatów – przyczynić się do lepszego rozwoju gospodarki.

Organizatorem wydarzenia jest Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, która od 27 lat zajmuje się promocją przedsiębiorczości i pobudza jej rozwój, jednocześnie stanowiąc miejsce dialogu i współpracy pomiędzy biznesem a administracją rządową i samorządową Obecnie RIG w Katowicach zrzesza blisko 500 firm ze Śląska. Natomiast w organizowanym przez Izbę Europejskim Kongresie MŚP do tej pory wzięło udział blisko 25 tysięcy osób!

–  Jesteśmy blisko polskich przedsiębiorców, uważnie wsłuchując się w ich propozycje i problemy – mówi Tadeusz Donocik, Prezes RIG w Katowicach. – To pozwoliło na stworzenie Kongresu, który realnie odpowiada na potrzeby, nie skupiając się wyłącznie na tematach będących na topie. Wiemy, że u podstaw działalności firmy leży kwestia zarządzania, prawa i podatków, jak również codziennej organizacji. Nie zapominamy przy tym o sieciowaniu polskich przedsiębiorców i współpracy międzynarodowej.

Tegoroczny Kongres podzielony jest na 10 ścieżek tematycznych, a każda z nich dzieli się na sesje panelowe i warsztaty. Uczestnicy będą mogli zarówno poznać zdanie ekspertów w wybranych zagadnieniach, zabrać głos w dyskusji, jak i pozyskać praktyczną wiedzę, również samodzielnie pracując nad wybranymi zagadnieniami.

Jedna z sesji panelowych będzie dotyczyć podróży motywacyjnych: „Incentive Travel – integracja, motywacja czy szkolenie w terenie.”  Prelegenci będą dyskutować i dzielić się doświadczeniami w ramach następujących zagadnień:

  • – turystyka biznesowa i motywacyjna jako efektywne i atrakcyjne narzędzie biznesowe,
  • – wyjazd uszyty na miarę każdego przedsiębiorstwa – niezależnie od jego wielkości,
  • – teambuilding jako kluczowy element wyjazdu firmowego,
  • – jak skutecznie dobrać rodzaj wyjazdu do grupy?,
  • – korzyści płynące z organizowania wyjazdów incentive dla pracowników i pracodawcy
  • – jaka przyszłość czeka branże organizatorów podróży incentive?

Sesja dotycząca incentive travel odbędzie się 20 października o godz. 14.00. W panelu eksperckim z ramienia SOIT weźmie udział Łukasz Adamowicz – wiceprezes SOIT i wiceprezes Grupy BFC.

Przedsiębiorcy biorący udział w EKMŚP dowiedzą są również jak napisać dobry wniosek i realizować projekty dofinansowane z Unii Europejskiej oraz źródeł pozaunijnych, wdrożyć nowe skuteczne modele biznesowe czy jak zbudować solidny zespół pracowników oraz skutecznie go zmotywować. W ramach sesji panelowych zostanie przedstawiony szereg case studies, które na konkretnych przykładach pokażą jak wykorzystywane są rozmaite narzędzia w biznesie, np. aplikacje mobilne czy strona internetowa.

Szeroko omawiany będzie także rynek pracy, szczególnie w kontekście nauki i edukacji. Od pracy 4.0 i Silver Economy, przez kształcenie dualne, aż po finansowanie szkoleń i doradztwa dla firm.

Niemniej ciekawie zapowiada się oferta tegorocznych Targów Biznes Expo, czyli imprezy towarzyszącej Kongresowi. Prezentacji oferty skierowanej do MŚP towarzyszyć będzie szereg spotkań B2B, również o charakterze międzynarodowym. Ponadto w ramach targowej Strefy Prezentacji będzie można zarówno zapoznać się z ofertą dofinansowania przedsięwzięć proekologicznych, jak i spotkać się z przedstawicielami ZUS i dowiedzieć się więcej o e-składkach.

Na tych, którzy szukają skutecznych narzędzi wsparcia sprzedaży oraz wiedzy dotyczących nowych technologii, podczas Kongresu czeka rozbudowana ścieżka marketingowa. W jej ramach uczyć będzie się można m.in. od takich potentatów jak Facebook czy Google, wziąć udział w Akademii Marketingu i Sprzedaży, porozmawiać o nowych technologiach w służbie biznesu oraz najlepszych praktykach z zakresu budowania wizerunku firmy. Dzięki warsztatom w Strefie prezentacji uczestnicy będą mogli się zmierzyć również z kwestią występowania w mediach, radzenia sobie ze stresem czy asertywnością.

Udział w Kongresie jest bezpłatny, wymaga jedynie rejestracji poprzez www.ekmsp.eu

Organizator: Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach

Współgospodarze: Miasto Katowice, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, Górnośląski Związek Metropolitalny, Wojewoda Śląski

Główny Współorganizator: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Współorganizatorzy: Politechnika Śląska, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Krajowa Izba Gospodarcza

Główny Partner Merytoryczny: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

Patronat Honorowy: Ministerstwo Rozwoju, Wojewoda Śląski, Wojewoda Małopolski

Wydarzenie odbywa się pod Wysokim Patronatem Parlamentu Europejskiego

Powrót